Έγκριση διεξαγωγής του 4ου Μαθητικού Διαγωνισμού Ψηφιακών Ταινιών με τίτλο: «ΤΟ ΦΥΛΟ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ», ο οποίος απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνασίου και Λυκείου, όλων των τάξεων και όλων των τύπων) της χώρας, για το διδακτικό έτος 2022-2023.
Απαντώντας στην από 31-05-202 αίτηση του προέδρου της ΚΟΙΝΣΕΠ Φεστιβάλ Ολυμπίας, και τα συνημμένα σε αυτή, που αφορά σε έγκριση του 4ου Μαθητικού Διαγωνισμού Ψηφιακών Ταινιών με τίτλο: «ΤΟ ΦΥΛΟ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ» σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων (ΓΓΔΟΠΙΦ), ο οποίος απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνασίου και Λυκείου, όλων των τάξεων και όλων των τύπων) της χώρας, για το διδακτικό έτος 2022-2023,σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με το Απόσπασμα Πρακτικού 54/06-10-2022 του Ι.Ε.Π., εγκρίνουμε τον ανωτέρω μαθητικό διαγωνισμό, για το σχολικό έτος 2022-23, εκτός ωρολογίου προγράμματος και υπό τις εξής προϋποθέσεις:
1. Η γνωστοποίηση και η διάχυση δημοσιότητας σχετικά με τον εν λόγω διαγωνισμό να γίνει με τρόπο θεμιτό και πρόσφορο.
2. Η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στον διαγωνισμό να είναι προαιρετική για τους/τις μαθητές/τριες και τους/τις εκπαιδευτικούς και να πραγματοποιείται με τη σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων και Διδασκουσών, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία για τις σχολικές δράσεις στο πλαίσιο της σχολικής ζωής. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η μη επιβάρυνση της διδασκαλίας των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, αλλά αντίθετα ο εμπλουτισμός και η διεύρυνσή τους με τρόπο δημιουργικό, σύμφωνα πάντα με τους στόχους που τίθενται στο Πρόγραμμα Σπουδών. Οι σχετικές δραστηριότητες προετοιμασίας των μαθητών/τριών εντός του ωρολογίου προγράμματος να μην υπερβαίνουν σε διάρκεια τις τέσσερις (4) διδακτικές ώρες.
3. Να μην προκύπτει από τη δράση με οποιονδήποτε τρόπο άμεση διαφήμιση εταιριών/προϊόντων/φορέων/υπηρεσιών.
4. Η χρήση/παρουσίαση των έργων των μαθητών/μαθητριών να γίνει αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς σκοπούς και χωρίς να προκύπτουν έσοδα για τον φορέα που προκηρύσσει τον διαγωνισμό ή για άλλον (π.χ. με εμπορία, διαφήμιση).
5. Η όλη διαδικασία του διαγωνισμού (υλοποίηση, βράβευση, διαχείριση αποσταλέντων και βραβευθέντων έργων, δημοσιοποίηση) να υλοποιηθεί με ευθύνη των φορέων διοργάνωσης,
σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας και την ισχύουσα νομοθεσία για τη διασφάλιση των
προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών μαθητών/τριών και των πνευματικών
δικαιωμάτων.
6. Να μην επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η βιντεοσκόπηση και η μαγνητοφώνηση μαθητών και μαθητριών, εκτός εάν υπάρχει η σχετική έγγραφη συναίνεση των γονέων/κηδεμόνων.
7. Να διασφαλιστεί η προσκόμιση Υπεύθυνης Δήλωσης από τον/την ασκούντα/ασκούσα την επιμέλεια του μαθητή/της μαθήτριας ότι δέχεται ο μαθητής/η μαθήτρια να συμμετέχει στον διαγωνισμό και ότι συναινεί να παρουσιαστεί/δημοσιοποιηθεί η συμμετοχή/το έργο του/της, σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης.
8. Τυχόν μετακινήσεις των μαθητών/τριών στο πλαίσιο συμμετοχής τους στον διαγωνισμό (π.χ. τελετή βράβευσης) να πραγματοποιηθούν υπό την ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους.
9. Η δέσμευση των συντελεστών ότι θα αποστείλουν στο Ι.Ε.Π. τον απολογισμό και τα συμπεράσματα που θα προκύψουν από τη διενέργεια του διαγωνισμού
Επισημαίνεται, ότι η υλοποίηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού σχεδιασμού ιεραρχείται ως δευτερεύουσας σημασίας, καθώς προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση των επιδημιολογικών κινδύνων και στη μείωση της πιθανότητας να εκτεθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό των σχολείων σε επικίνδυνο ιικό φορτίο. Κατά συνέπεια, και ανεξάρτητα από την παιδαγωγική ή επιστημονική καταλληλότητα και εγκυρότητα του κάθε εγχειρήματος, οι διευθύνσεις των σχολείων έχουν την τελική αρμοδιότητα αναφορικά με την εφαρμογή του σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της πολιτείας και των υγειονομικών οργάνων για την αντιμετώπιση της επιδημικής κρίσης.
Για περισσότερες πληροφορίες επισυνάπτεται η Προκήρυξη του Διαγωνισμού.