Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών της Αθήνας 2018

Το σχολείο μας συμμετείχε και φέτος για πέμπτη συνεχή χρονιά  στο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών της Αθήνας (επίσης γνωστό ως  “ΑMUN”).Πρόκειται για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό συνέδριο – προσομοίωση των οργάνων και των εργασιών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Σε αυτό οι συμμετέχοντες μαθητές/τριες λυκείων αναλαμβάνουν το ρόλο διπλωματών διαφόρων κρατών-μελών του ΟΗΕ, ερευνούν τα διεθνή ζητήματα της επικαιρότητας και στα πλαίσια των επιτροπών και οργάνων του ΟΗΕ, δημιουργούν συμμαχίες και προτείνουν λύσεις με μορφή “ψηφισμάτων”.

Το μοντέλο είναι από τα σημαντικότερα διεθνώς, διότι σ’ αυτό συμμετέχουν μαθητές σχολείων από όλο τον κόσμο και είναι αναγνωρισμένο από το μοντέλο τής Χάγης, το σημαντικότερο και πολυπληθέστερο παγκοσμίως, στο οποίο συμμετέχουν 3.000 μαθητές/τριες -σύνεδροι από όλο τον κόσμο.

Οι χώρες που εκπροσωπήσαμε φέτος ήταν η Συρία και η Κεντρική Αφρικανική Δημοκρατία.

Οι 7 μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου που συμμετείχαν, ανέλαβαν τον ρόλο διπλωμάτη της χώρας τους, έκαναν έρευνα σε βάθος, μελέτησαν διεξοδικά την πολιτική της σε διεθνή θέματα, και κατόπιν έγραψαν και ανέπτυξαν λύσεις  για αυτά τα θέματα. Κατά τη διάρκεια της προσομοίωσης εφάρμοσαν μια ποικιλία μεθόδων επικοινωνίας και ικανοτήτων κριτικής σκέψης για να υπερασπιστούν και να προωθήσουν τις πολιτικές της χώρας τους: πειραματίστηκαν με την επίλυση διαμαχών, τον δημόσιο λόγο (publicspeaking), τις μικρές δυναμικές ομάδων (συμμαχίες 15-20 κρατών), την διαπραγμάτευση (debate), τις  αυτοσχέδιες ομιλίες. Εξασκήθηκαν επίσης στην προσεκτική ακρόαση, την λήψη αποφάσεων και τις ικανότητες στρατηγικής σκέψης. Η άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας είναι μια σημαντική προϋπόθεση για τη συμμετοχή των μαθητών, εφόσον η επίσημη γλώσσα του συνεδρίου είναι η Αγγλική. Τέλος, οι έφηβοι που συμμετείχαν στο ΑMUN είχαν μία μοναδική ευκαιρία να γνωριστούν με συνομήλικούς τους και να ανταλλάξουν απόψεις και προβληματισμούς σχετικά με τα ζητήματα που απασχολούν στις μέρες μας την παγκόσμια σκηνή σε ένα περιβάλλον τελείως διαφορετικό από το σχολικό.

Η φετινή ατζέντα περιελάμβανε τα εξής θέματα ανά επιτροπή:

SECURITY COUNCIL

The situation in the Democratic People’s Republic of Korea

UN CONFERENCE ON PREVENTING AND COMBATING TERRORISM

Measures to eliminate the financing and facilitation of terrorist activities

Protecting human rights and fundamental freedoms while countering terrorism

GENERAL ASSEMBLY

Committee on Disarmament and International Security

Developments in the field of information and telecommunications in the context of international security

The question of the use or threat of use of nuclear weapons

SOCIAL HUMANITARIAN AND CULTURAL COMMITTEE

Combating intolerance, negative stereotyping, stigmatisation, discrimination, incitement to violence and violence against persons, based on religion or belief

Situation of human rights in the Autonomous Republic of Crimea and the city of Sevastopol (Ukraine)

SPECIAL POLITICAL AND DECOLONISATION COMMITTEE

Comprehensive review of the whole question of peacekeeping operations in all their aspects

The situation in Myanmar

ECONOMIC AND SOCIAL COUNCIL

COMMISSION ON ECONOMIC AND SOCIAL DEVELOPMENT

The rights of indigenous peoples in the context of economic, social and cultural development

Assessing the impact of hosting major sporting events on the local economy and society

COMMISSION ON SUSTAINABLE DEVELOPMENT

Combating desertification, land degradation and drought and their effects

Promotion of new and renewable sources of energy

Συγχαρητήρια στους μαθητές μας.

 Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος εκπροσώπησαν επάξια το σχολείο μας.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός

Καρούζου Βιβή

 

 

 

Μοντέλο UN 2014

Στις 28,29 και 30 Μαρτίου 2014, μαθητές απο το σχολείο μας έλαβαν μέρος στο AMUN – Hel­lenic Model United Nations που πραγματοποιήθηκε στο Ευγενίδιο ίδρυμα και στο ξενοδοχείο Met­ro­pol­i­tan στην Αθήνα. Το συνέδριο διήρκησε συνολικά τρεις ημέρες (Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή) από τις 10 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα. Οι μαθητές μας εκπροσωπούσαν το Τυνησία και τη Φιλανδία. Ο κάθε μαθητής βρισκόταν σε διαφορετική επιτροπή με διαφορετικά θέματα συζήτησης. Τους μαθητές προετοίμασε και συνόδευσε στην Αθήνα η καθηγήτρια Αγγλικών του σχολείου κ. Καρούζου Βιβή. Το συνέδριο έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές μας να μελετήσουν σε βάθος τις παραπάνω χώρες, την πολιτική τους, τον πολιτισμό και την κουλτούρα τους, αλλά γενικότερα και άλλες χώρες. Επιπλέον, σε κάθε επιτροπή υπήρχαν δύο θέματα συζήτησης παγκοσμίου ενδιαφέροντος στα οποία έπρεπε να βρεθούν ενδεικτικές λύσεις από τους εκπροσώπους κάθε χώρας. Μέσα από συμμαχίες χωρών, δημιουργούνταν δύο με τρεις τελικές προτεινόμενες λύσεις για το κάθε ζήτημα και στη συνέχεια μέσω Debate είτε απορρίπτονταν, είτε εγκρίνονταν. Οι εντυπώσεις των μαθητών ήταν μόνο θετικές αφού είχαν την δυνατότητα να βελτιώσουν τις επικοινωνιακές τους ικανότητες, να ανταλλάξουν απόψεις με άλλα παιδιά πάνω στα θέματα που τους είχαν ανατεθεί και παράλληλα να περάσουν καλά και να αποκτήσουν εμπειρία. Οι μαθητές μας όχι μόνο συμμετείχαν ενεργά στις επιτροπές τους αλλά κατάφεραν και πέρασαν αρκετές απο τις αποφάσεις τους στη Γενική Συνέλευση (Gen­eral Assem­bly), κάτι πολύ θετικό δεδομένου οτι τα παιδιά συμμετείχαν για πρώτη φορά σε ένα τέτοιο συνέδριο. Οταν ρωτήθηκαν, τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό και είπαν πως με χαρά θα συμμετάσχουν και στα επόμενα MUN- Model United Nations : Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών Το MUN είναι ένα τριήμερο μαθητικό συνέδριο-?προσομοίωση των εργασιών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Είναι ένας θεσμός ευρέως διαδεδομένος σε σχολεία του εξωτερικού αλλά και της Ελλάδας απο την εποχή ίδρυσης του ΟΗΕ. Στο συνέδριο αυτό οι μαθητές καλούνται να δείξουν το ενδιαφέρον τους πάνω σε θέματα κοινωνικού, πολιτικού, οικονομικού, ανθρωπιστικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα. Απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή των μαθητών είναι η καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας καθώς και το ενδιαφέρον τους για τα διεθνή γεγονότα. Το κέρδος των παιδιών απο εκπαιδευτικής άποψης είναι μεγάλο γιατί έχουν τη δυνατότητα να κάνουν έρευνα, να εξασκήσουν σε μεγάλο βαθμό την αγγλική γλώσσα σε προφορικό αλλά και σε γραπτό επίπεδο αλλά και να κοινωνικοποιηθούν αφού στο συνέδριο γνωριζονται και ανταλλάσσουν απόψεις με παιδιά απο όλον τον κόσμο. Σε μία ηλικία που οι μαθητές αποτελούν κατά κανόνα θεατές των γεγονότων που λαμβάνουν χώρα στον κόσμο, το συνέδριο MUN τούς τοποθετεί στην πρώτη σειρά, ως πρωταγωνιστές. Με συνέπεια, πειθαρχία, οργάνωση και σοβαρότητα, οι μαθητές, ως «ενεργοί πολίτες» με εξουσία, υιοθετούν το ρόλο του διπλωμάτη. Τα παραπάνω αποτελούν ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση για τους μαθητές, καθώς όλες οι εργασίες πραγματοποιούνται στην Αγγλική γλώσσα, την οποία και εξασκούν. Το τριήμερο συνέδριο, περιλαμβάνει εναρκτήριους λόγους (open­ing speeches) κατά τη διάρκεια της πρώτης μέρας, ώστε να συστηθούν όλες οι χώρες. Η δεύτερη μέρα τους εισάγει στις επίσημες διαδικασίες που ακολουθεί ο ΟΗΕ, με στόχο τη συγγραφή προτάσεων- σχεδίων εργασίων (draft res­o­lu­tions). Τα τελευταία, είναι που παρουσιάζονται την τρίτη μέρα, στη Γενική Συνέλευση (Gen­eral Assem­bly) για όλα τα θέματα (agendas topic areas) και από όλες τις επιτροπές (committees). Επιτροπές Πολιτικής και Άρσης της Αποικιοκρατίας Αφοπλισμού και Διεθνούς Ασφάλειας Κοινωνική και Ανθρωπιστική Κοινωνική και Οικονομικών Ειδική επιτροπή για τα ναρκωτικά και το έγκλημα Βιώσιμη Ανάπτυξη Θέματα 2014 Com­mit­tee on Dis­ar­ma­ment and Inter­na­tional Security The role of the UN in post-conflict peace con­sol­i­da­tion and recovery The risk of nuclear pro­lif­er­a­tion in the Mid­dle East Spe­cial Con­fer­ence on Drugs and Crime Fos­ter­ing a more effi­cient response to human traf­fick­ing and migrant smuggling The issue of drug traf­fick­ing, drug use pre­ven­tion and treatment Com­mis­sion on Sus­tain­able Development Strength­en­ing anti-?desertification measures Mea­sures of pre­ven­tion of and response to the pol­lu­tion of the marine environment Com­mis­sion on Eco­nomic and Social Devel­op­ment The Euro-zone finan­cial cri­sis and its impli­ca­tions for inter­na­tional economy Pro­mot­ing the imple­men­ta­tion and enforce­ment of effec­tive reg­u­la­tion of the labour rights of migrants Spe­cial Polit­i­cal and Decoloni­sa­tion Committee The role of dia­monds in fuelling conflict The ques­tion of Palestine Social Human­i­tar­ian and Cul­tural Committee The ques­tion of elim­i­nat­ing dis­crim­i­na­tory prac­tices and acts of vio­lence against indi­vid­u­als based on their gen­der iden­tity and/?or sex­ual orientation Pro­tec­tion of human rights dur­ing arrest and imprisonment.